Rundvisning

Det er altid muligt at besøge Vor Frue Kirke på egen hånd. Når du besøger kirken, vil du få muligheden for at se de forskellige dele af kirken, herunder alteret, døbefonten og kalkmalerierne.

Det er derudover muligt at komme på en rundvisning med en guide i Vor Frue Kirke. Man kan komme i en gruppe bestående af kolleger eller andre, som man har et interesssefællesskab med. På rundvisningen kan man høre og lære mere om kirkens historie, arkitekturen og om kirkerummet, samt få en introduktion til hvad hvert område af kirken bruges til og historien bag det.
Man vil også få chancen for at se på kalkmalerierne, der findes i kirken og høre historien om den gamle altertavle. Det er også muligt, at komme op i klokketårnene og se det unikke klokkespil fra 2013.

En guidet tur i kirken vil give dig en dybere forståelse af kirkens historie og dens rolle i samfundet gennem tiden. Vor Frue Sogn håber, at du vil finde en guidet rundtur interessant og informativ!

Besøgsgrupper i Vor Frue Kirke

Alle rundvisninger i Vor Frue Kirke skal koordineres med kirkekontoret på Tlf. 59 51 04 01, for at sikre at

kirken er ledig, og der ikke kirkelige handlinger eller andre aktiviteter.

Proceduren er at man bestiller tid i kalenderen på kirkekontoret, og 2 dage før det aftalte

tidspunkt, sendes der en bekræftelsesmail fra kirkekontoret, hvis der ikke er kommet kirkelige

hanlinger. Uden en bekræftelsesmail, kan man blive afvist af personalet.

En rundvisning koster 30,00 kr. pr person, dog mindst 600,00 kr, som indbetales på mobilepay nr.

84424, når man har modtaget en bekræftelsesmail. Kvittering fremvises ved ankomst.

Rundvisning af Skoleklasser

Vi tilbuder GRATIS rundvisning til skoleklasser.

Kontakt for koordinering:

Trine Nystrup

Kirke og Kulturmedarbejder v/ Vor Frue Kirke Kalundborg

Mail: TRBN@km.dk

Kirken kan være lukket grundet kirkelige handlinger og arrangementer.